Sunday, July 9, 2017

my 2016 and 2017 life

lamanya tak jenguk blog. tak rugi sebenarnya ada blog ni, boleh simpan kenangan macam2 kat sini. bila baca balik rasa nak gelak pun ada, rasa sayu pun ada juge.

alhamdulillah, aku kini seorang ibu yg berdikari dan isteri yang kuat. macam2 dugaan aku lalui sendiri sepanjang tahun 2015 dan 2016.. sendiri okay. macam2 orang yang aku jumpa dan macam2 tempat aku tuju. alhamdulillah, sekarang husben aku dah menetap sekali lepas dua tahun pjj. nampak singkat tapi ni adalah fasa yang sangat sukar dan aku bangga aku boleh lalui dgn tabah. gud job!

lagi sebulan abdullah farhan akan menginjak ke usia dua tahun. tak sabar rasanya nak pisah susu badan dan nak hantar anak ke playschool. memang kami bkn berada tapi i do anything for my son. setiap ibu nakkan yg tebaik. insyaALLAH tahun depan nak hantar farhan ke little caliph atau ke sri jasmine.

farhan sekarang dah pandai bercakap sikit2, dah pandai respon, dah pandai panggil ummi abah, dah mula minat buku. seronok sgt bila ingat balik memori daripada dia masih kecil sampai la skrg berat dh berbelas kilo. memang naik muscle kalau dukung dia nih.

alhamdulillah. walaupun suami aku dh tggal sekali dengan kami. ada masa nya dia akan ke kursus la latihan la. kadang seminggu dan kadang lebih. aku masih lagi menjadi ibu yg berdikari.

skrg aku dah pun memiliki sebuah rumah di kajang. rumah flat jer tapi betul2 di bandar kajang. rezeki aku, harga rumah tak sampai 60k aku berjaya beli. sbelum tu dah kena tipu 10k. takpelah tu mungkin ada bahagian gaji aku yg tak bberkat.aku redo. malas nak report polis. aku doakan insan yang menipu aku tu dapat hidayah dan terbuka hati nak bayar semula duit aku.. beratkan ujian.

sekarang ni aku tgh menjalani kursus epsa untu sahkan jawatan. semoga aku cepat sah jawatan, cepat2 dapat keluarkan duit kwsp dan boleh la aku bayar deposit rumah kedua pulak. kalau boleh rumah kedua ni nak la besar sikit nak rumah kos sederhana pulak.doakan aku ya. oklah aku ada meeting. bye2

0 comments:

 
Bloggerized by Dzignine, based on Nekoji design.